WALT DISNEY: Ako možeš zamisliti možeš i ostvariti

Walt Disney je već sa 7 godina naplaćivao svoje crteže po komšiluku. Njegov prvi studio je doživeo bankrot, dok je drugi trajao manje od 6 meseci. Disney je prolazio i kroz faze bez posla, kada ga niko nije angažovao.

Disney je nekoliko puta bio na ivici propasti, ali bi posle svake krize postajao sve moćniji i veći. Danas je Walt Disney Studio jedna od najuspešnijih kompanija u SAD koja je vredna 45.429 milijarde dolara.

Ovaj čovek je ostavio iza sebe vrednosti na kojima su odrasle čitave generacije. Gledajući njegove crtane filmove niko se ne seća njegovih kriza, bankrota, grešaka, već svi vidimo samo njegov uspeh. Izdvojila ga je iz mase njegova SNAŽNA VERA U SVOJE SNOVE, MOĆNA VIZIJA BUDUĆNOSTI. Malo ljudi je uticao na promenu sveta kao što je to učinio on.

Disney se rukovodio sa 10 pravila koja su mu pomogla da se uzdigne iz kriza.

 

  1. Zadržite samokontrolu

Prva stvar koju možemo naučiti od Disney, kao preduzetnika, je njegova ljubav prema crtanju. Većinu svog života posvetio je umetnosti. Bio je čak voljan da radi i na drugim poslovima samo da bi finansirao svoju strast. Bio je i vozač hitne pomoći u vojsci, tokom Prvog svetskog rata, zajedno sa svojim prijateljem Rai Krocom (čovekom koji je napravio od McDonaldsa ono što je danas).

  1. Morate biti prodavac

Prodaja ima lošu reputaciju, ali u njoj nema greške. Prodaja je najvažnija veština kojom morate ovladati. Kao što je Walt rekao, snovi uzimaju novac i novac dolazi od prodaje. Walt je verovao u sebe i svoje snove i zato je mogao uveriti i druge da veruju u njega.

Na polovini puta ka uspehu, kada je napravio Snov White, Disney-u je nestalo novca. Čak ga je i njegova porodica molila da odustane, ali Disney je bio neumoran. Lično je odlazio do različitih producenata, pokazivao im sirove snimke i uveravao ih da učestvuju u finansiranju filma. „Snežana“ je postala u trenutku uspešna i započelo je Zlatno doba animacije.

  1. Liderstvo je inspiracija. Inovacija i fokus

Ključ Disney-og rukovodstva leži u njegovoj neverovatnoj sposobnosti pričanja priča. Jedna stvar je kada kažete vašim zaposlenima da nešto učine, a druga je kada ih inspirišete na akciju. Da bi to uspeo Walt bi im ispričao priču. On bi ulazio u najsitnije detalje i oživio ih. Inspirisao je svoje radnike tako da ih je učinio delom te priče.

Kada je prvi put predstavio Snow White svojim animatorima, ispričao im je čitavu priču igrajući uloge likova. Čak je koristio i različe glasove i pokrete. Walt je imao jedinstvenu sposobnost da angažuje ljude koji su imali veće talente od njega, da ih koordinira kako da usmere pažnju prema zajedničkom cilju i da se fokusiraju.

  1. Prihvati novu tehnologiju

Dvadesetih i tridesetih godine prošlog veka tehnologija je bila na niskom nivou razvoja, ali je ovaj period bio ujedno i vreme inovacija. Primena novih pronalazaka, kao što su Technicolor i zvuk, predstavljala je rizik za stvaraoce filma. Glumci, režiseri, pa čak i deo publike, žestoko su se protivili filmu sa tonom. Međutim, ljudi su na kraju navikli svoje uši i oči na tu tehnologiju, a Disney je to primetio.

Takođe je napravio prvi animirani film u punoj dužini “Snežana i sedam patuljaka”. Prema podacima preduzetnika, bio je prvi holivudski studijski glumac koji se bavio televizijom, što se pokazalo prilično unosnim i poznatim kao “Mickei Mouse Club”.

5. Razvij visoku toleranciju za rizik

Walt je u svojoj karijeri prošao kroz mnogo rizika. Budućnost celokupne kompanije Disney je nekoliko puta zavisila od toga da li će poslovni poduhvat doživeti uspeh ili neuspeh. Walt bi ponekad morao staviti pod hipoteku ili prodati svoju ličnu imovinu.

  1. godine Disneyland je bila najveća kockarnica u istoriji američkog biznisa. Walt se borio da pronađe način finansiranja ovog poduhvata, dok ga je njegova porodica, uključujući i poslovnog partnera Roi Disney, molila da se odrekne ovog poduhvata. Ako bi Disneyland propao, to bi prouzrokovalo bankrot kompanije. Danas ti zabavni parkovi Diseny-a donose milijarde prihoda i imaju milione posetilaca svake godine.

 

  1. Promenite svoj stav prema neuspehu

Walt Disney je više puta doživeo neuspeh. Njegov prvi studio, Laugh O'Grams nikada nije ostvario profit. Najpoznatiji njegov fijasko je Osvald Lucky Rabbit. Izgubio je sve: studio, opremu, animatore i svoje kreacije. Iz pepela tog ogromnog neuspeha je izrastao jedan od najomiljenijih animiranih likova koji su ikada stvoreni.

  1. Veruj u sebe

Walt Disney je imao jedinstven odnos sa svojim bratom Roi Disney. Walt bi predstavio ideju, a Roi bi rekao “ne” i pokušao bi ga odgovoriti da bi na kraju popustio i ušao u finansiranje projekta. Tokom celokupne karijere Walt-u su stalno govorili šta se ne može raditi. Rekli su mu da niko ne bi pogledao animirani film. Rečeno mu je da ne može pomešati animaciju sa stvarnim živim glumcima. Rečeno mu je da ideja o tematskom parku loša. Neko mu je čak rekao da je Mickey Mouse loša ideja, jer bi miš zaplašio žene.

Dokazao je da to, što ranije niko nije uradio, ne znači da je nemoguće. Nemoguće je reč maloverne osobe, a Walt Disney je imao velike snove. Imao je nepokolebljivu veru u sebe i u ono što radi.

  1. Izgradite carstvo

Posle Disneyland došao je Disney World, a sa tim poduhvatima došlo je nekoliko Disney centric TV emisija koje su se koristile za promociju tematskih parkova. Prikazivali su se kao “Wonderful World of Color Walt Disney”, koji se prvobitno nazivao “Disneyland”, a deca su se zaljubila u brend Disney-a i zahtevala su putovanja u Disneyland. Disney se dogovorio sa televizijskim stanicama da finansiraju Disnyiland u zamenu za originalni program Disney. Jedna stvar nadograđivana je drugom i Disney imperija je počela da raste.

  1. Otpornost je najbolji prijatelj preduzetnika

Walt-u je trebalo 16 godina da dobije prava na stvaranje Mary Poppins, koja se sada smatra jednim od najboljih filmova tog vremena. Problemi sa kojima su se suočavali sa autorom P. L. Traversom bili su toliko ozloglašeni da je napravio sopstveni film. Pre nego što se dogovorio sa televizijskim stanicama, odbijen je 302 puta dok je pokušavao da pronađe finansiranje za Disnyiland.

I ono što je najneverovatnije u celoj njegovoj životnoj priči –  otpušten je sa svog prvog radnog mesta u novinama jer su smatrali da nije dovoljno kreativan i inovativan. On je kasnije kupio tu istu kompaniju. Otpornost je sposobnost da se izdrži ili da se brzo oporavi od uticaja teških okolnosti.

  1. Potražite inspiraciju na neočekivanim mestima

Kada je Disney radio u svojoj kancelariji u Cansas City, viđao je puno miševa dok je radio za animiranu reklamnu kompaniju. Dobio je ideju Steamboat Villie-a od miševa koji su se sakupljali u njegovom trashcan-u. Jedan od njih bio je njegov “poseban prijatelj”.

Disney je iskoristio naizgled beznadežno vreme u životu za inspiraciju. Dokazao je da se dobre ideje mogu pronaći čak i u smeću. Njegov život može da bude inspiracija svima onima koji misle da iz neuspeha nema povrtaka, pa čak i tada kada nas odbiju zbog naše ideje za koju snažno verujemo da može da uspe.

 

Tekst: Fokus vesti

Foto: Privatna arhiva